tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد
‌استاندار خوزستان با اشاره به رتبه علمی ۳۰ استان در کشور گفت: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده‌ترین نقطه‌ها هم آموزش‌ها ارائه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.
علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت رتبه علمی خوزستان و رتبه سی‌ام استان خوزستان بین دیگر استان‌های کشور اظهار کرد: رتبه علمی خوزستان باید بهبود یابد و حداقل ۸ تا ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کند.

وی افزود: باید برای بالا بردن رتبه علمی خوزستان باید برنامه عملی داشته باشیم نه اینکه با تقلب و غیره در این زمینه اقدام شود. باید از همه توان و ظرفیت استفاده شود تا به نتیجه برسیم.

‌استاندار خوزستان گفت: برای بهبود رتبه علمی خوزستان باید اعتکاف علمی برگزار شود. دانش‌آموزان باید از صبح تا غروب در مدرسه حضور یابند و رفع اشکال انجام شود و مرتب آزمون‌های مختلف برگزار شود تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: باید انضباط کار آموزشی در خوزستان قوی‌تر شود و در غیر این صورت، وضعیت امسال بدتر از سال گذشته می‌شود. اکنون در رده سی‌ام علمی کشور هستیم و اگر مجددا چنین اتفاقی بیفتد همه زیر سوال می‌رویم و می‌گویند یک سال شورای آموزش و پرورش برگزار شد اما  آب از آب تکان نخورد همان طور که پارسال آب از آب تکان نخورد.

حسینی‌محراب گفت: پیشنهاد می‌شود آزمون عملی برای همه مقاطع در کل استان خوزستان برگزار شود تا ببینیم چه نواقصی وجود دارد و در مدت باقیمانده، کار عملی برای رفع آن انجام و نتایج ارائه شود.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده‌ترین نقطه‌ها هم آموزش‌ها ارائه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس مدارس تصریح کرد: اگر باز هم معلمان خط بدهند تا دانش‌آموزان خودشان تعطیل کنند، رتبه علمی خوزستان بهتر نمی‌شود. مهم‌تر از رتبه این است که دانش‌آموزان و خانواده‌ها دچار سرخوردگی نشوند. بنابراین در مدت باقیمانده باید زنجیره اقدامات منجر به رشد شود و در این خصوص، کار بدون برنامه به هیچ جایی نمی‌رسد.

حسینی‌محراب گفت: با توجه به اینکه معدل پایان سال دانش‌آموزان در قبولی کنکور تاثیرگذار است، باید تلاش شود دانش‌آموزان نمره‌های قوی در امتحانات نهایی کسب کنند و معدل بالایی داشته باشند تا بخش زیادی از آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه را پشت سر بگذارند.

وی افزود: باید با استفاده از نرم‌افزار شاد برای رفع اشکالات دانش‌آموزان اقدام شود و دانش‌آموزان هم تلاش کنند عقب‌ماندگی‌هایی که در طول سال رخ داده است را جبران کنند و در رقابت با دانش‌ آموزان دیگر استان‌های کشور برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر، برنده شوند.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار