tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
وزیر نفت در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران:
وزیر نفت در اهواز گفت: وظیفه داریم در راستای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در کشور برای کارخانه‌های داخلی کار ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا بیژن زنگنه روز سه شنبه در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتحدر سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: برای ساخت یک دکل نیاز به تجهیزات مختلفی است که این ظرفیت در اهواز وجود دارد.

وی با بیان اینکه اهواز در زمینه ساخت این تجهیزات بعد از اصفهان و اراک در کشور یک قطب صنعتی محسوب می‌شود، ادامه داد: در همین راستااستارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به شکل جدی‌تری از حمایت‌های وزارت نفت برخوردار هستند.

صادرات دکل‌هایی با استانداردهای بین‌المللی

وزیر نفت همچنین با اشاره به توانمندی مجموعه‌های صنعتی کشور برای ساخت دکل‌های همراه با استاندارد بین‌المللی، گفت:ظرفیت به وجود آمده در زمینه ساخت دکل‌های حفاری باید جنبه بین المللی بگیرد.

زنگنه با تاکید بر اینکهاستفاده از این توانمندی نباید تنها محدود به داخل کشور باشد، گفت: باتوجه به داشتن این فناوری در داخل، می‌توانیم دکلهای استاندارد بسازیم و به همراه خدمات دیگر اقدام به صادرات آنها کنیم.

وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، گفت: این شرایط را باید یک فرصت دانست و از آن به نفع کشور استفاده کرد.

ساخت دکل ایرانی آرزوی صنعت نفت

وی همچنین در بخش دیگری از این آیین با بیان اینکه ساخت دکل ایرانی آرزوی صنعت نفت بود، گفت: در مسیر فعال کردن ظرفیت‌های کشور در آینده به تجهیزات حفاری و دیگر قطعات جانبی آن نیاز داریم و در این مسیر شاهد تحقق یکی از جنبه‌های مهم آن یعنی ساخت دکل هستیم.

وزیر نفت دکل‌های حفاری را به عنوان یک کارخانه سیار و با قابلیت جابجایی دانست و افزود: جهاددانشگاهی برای ساخت دکل حفاری سرسختانه عمل کرد که این اقدام قابل تقدیر است.

زنگنه یادآور شد: جهاددانشگاهی همچنین در ساخت مته‌های حفاری و دیگر قطعات مورد نیاز این صنعت اقدامات و فعالیت بسیار خوبی از خود نشان داده است.

بر اساس این گزارش، امروز سه شنبه وزیر نفت در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران، از آخرین دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان خوزستان در حوزه صنعت نفت تحت عنوان دکل ۷۲ فتح دیدن و از آن رونمایی کرد.

قابلیت دکل ۷۲ فتح ، حفاری در عمق ۲۰ هزار فوت است که سازه آن ۱۵۰ فوت ارتفاع دارد و مجهز به تاپ درایور به قدرت ۵۰۰ تن است که علاوه بر این سه دستگاه پمپ گل از نوع رفت و برگشتی نیز دارد.

دانش فنی ساخت دکل‌های حفاری با قدرت سه هزار اسب بخار در جهاد دانشگاهی بومی سازی شده و این درحالی است که از سه قرارداد ساخت این نوع از دکل ها تا کنون تعداد ۲ دکل به شرکت ملی حفاری ایران تحویل داده شده است.

پیش بینی می شود که سومین دکل از مجموعه تعهدات جهاد دانشگاهی در سال آینده ساخته و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار