tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با کاهش ۲ هزار و ۳۴۵ پرونده در محاکم تجدیدنظر استان در سال گذشته، پرونده‌های این محاکم ۲۸ درصد کاهش یافت.

علی دهقانی با تاکید بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی بیان کرد: یکی از تکالیف اصلی و مهم دستگاه قضایی در سند تحول و تعالی قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان مورد توجه نظام جمهوری اسلامی، افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات قضایی و تحقق عدالت قضایی است.

وی با بیان اینکه دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک استان، پیشانی اتقان آرا و سطح علمی مجموعه دادگستری آن است گفت: باتوجه به تجربه قضات دادگاه تجدیدنظر، آرای صادره از سوی قضات این محاکم الگویی برای دادگاه‌های بدوی است.

دهقان اظهار کرد: سال گذشته در محاکم تجدیدنظر استان باتوجه به افزایش ۱۹ درصدی ورودی و ۲۲ درصدی خروجی پرونده‌ها از شعب و کاهش موجودی آنها، شاهد رشد قابل توجه عملکرد این محاکم بودیم.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: هشت هزار و ۲۷۰ فقره پرونده از سال ۱۴۰۱ به پرونده‌های قابل رسیدگی در سال ۱۴۰۲ اضافه شد که با وجود افزایش ورودی، این رقم در پایان سال گذشته به پنج هزار و ۹۲۵ مورد رسید.

دهقانی نظارت بر شرایط پرونده از سوی دادگاه‌های عالی را بسیار مهم برشمرد و افزود: محاکم تجدیدنظر نسبت به دادگاه‌های بدوی و محاکم کیفری، باید نقش نظارتی خود را تقویت کنند.

وی گفت: انتظار مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی این است که زمان رسیدگی در محاکم طولانی نشود و پرونده آن‌ها در زمان کوتاه‌تری تعیین تکلیف شود.

افزوده شدن ۶ شعبه تجدید نظر به خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: طی دو سال گذشته ۶ شعبه به شعب تجدیدنظر استان اضافه شد که در روند کاهش موجودی پرونده‌ها تاثیر به سزایی داشت و امید است با تامین امکانات لازم، این اتفاق در سال جاری نیز تکرار شود.

دهقانی در ادامه با توصیه به قضات در خصوص رعایت حسن خلق و تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: قضات در کنار قضاوت باید اخلاق مدار باشند و با صبر و تامل با مردم برخورد کنند.

رسیدگی به پرونده‌های مسن و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی از برنامه‌های دادگستری خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار