tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان عنوان کرد
رییس هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان گفت: علی‌رغم این‌که ورزش‌هایی همچون پاراگلایدر می‌تواند در جذب توریست و گردشگر ورزشی مزیت‌های خاصی برای استان داشته باشد اما در خوزستان سایت پروازی معتبر ثبت شده نداریم.

هومن خدری اظهارکرد: ورزش هوایی علاوه بر این‌که می‌تواند ورزشکاران خاصی را تربیت کند، این رشته‌ها باعث جذب توریست ورزشی و گردشگر ورزشی در استان خوزستان نیز می‌شود؛ در نوروز ۱۴۰۳ شاهد حضور چهار گروه ۳۰ نفره در قالب توریست ورزشی برای پرواز با پالاگلایدر در آسمان استان بودیم اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم سایت پروازی معتبر (سایت ثبت شده) برای ورزشکارانمان مهیا کنیم تا هم بتوانیم توریست‌ها و گردشگران را ساماندهی و هم قوانین و مقررات موجود در فضاهای ورزشی را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: نبود همین سایت هوایی باعث شده شاهد یکسری اتفاقات در سال‌های اخیر باشیم؛ ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ یک ورزشکار خوب استان را در یکی از سایت‌های هوایی ایذه از دست دادیم زیرا قوانین و مقررات را رعایت نکرده بود. حتی در نوروز امسال هم شاهد حوادثی بودیم و یک خانم پس از پرواز، به کوه برخورد کرد و دچار شکستگی نخاع شد. بنابراین می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به سایت‌های پروازی پالاگلایدر در استان خوزستان شود.

رییس هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان گفت: به هر حال با داشتن سایت‌های معتبر می‌توانیم ورزش‌های هوایی را برای ورزش استان خوزستان سودآور کنیم ولی نبود نظارت لازم که لازمه آن سایت‌های ثبت شده و معتبر است نیز می‌تواند ضررده باشد. استان خوزستان تنها استان در کشور است که در طول شش تا هفت ماه از سال، امکان برگزاری یکسری از ورزش‌ها مثل پالاگلایدر و پاراموتور را دارد و این به خاطر قابلیت آب و هوایی خوزستان است. به هر حال می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و بزرگترین مسابقات هوایی و گردهمایی‌ها را در استان داشته باشیم که متاسفانه سایت‌های پروازی استان ثبت شده نیستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همکاری لازم را با ما دارند و نگاه او به ورزش‌های هوایی مثبت است اما نیاز است که استانداری و منابع طبیعی نیز پای کار بیایند. یکی از سایت‌های پروازی استان خوزستان که حتی قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را هم دارد، سایت سراک ایذه است که نیاز به ثبت دارد. متاسفانه اکنون هیچ سایت ثبت شده در استان خوزستان نداریم و این در حالی است که ورزشکاران در همین سایت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

خدری عنوان کرد: با ثبت سایت‌های مدنظر، ورزش هوایی در استان خوزستان جدی‌تر و قانونمند دنبال می‌شود و می‌توانیم آمار دقیقی از ورزشکاران داشته باشیم. ضمن این‌که کارآفرینی هم می‌شود. اگر سایت‌های موجود در استان ثبت شوند، فکر می‌کنم سالانه حدود ۴۰۰ ورزشکار از استان‌های دیگر را پذیرا باشیم که در این راستا نیز بحث توریست ورزشی و گردشگر ورزشی مزیت های خاص خود را برای استان خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار