tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
با همراهی دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری صورت گرفت:
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات روستایی و عشایری «روستا آباد» در مصلی تهران بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسایل و مشکلات تولیدکنندگان روستایی و عشایری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "فرشاد مقیمی" عصر جمعه به همراه "علی کریم پور نطنزی" دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری و "طهمورث لاهوتی اشکوری" معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در مصلی تهران از غرفه‌های مختلف نمایشگاه «روستا آباد» که با هدف معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر از نقاط مختلف کشور برپا شده است بازدید کرد و پای صحبت تولیدکنندگان محصولات روستایی و عشایری قرار گرفت.

این نمایشگاه همزمان با روز «روستا و عشایر» با حضور بیش از چهار هزار تولید کننده روستایی و عشایری با قومیت‌های مختلف و در بیش از یک‌هزار غرفه از تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده است.

تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری را در معرض دید عموم قرار داده اند.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شده است.

نمایشگاه «روستا آباد» از سوی معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری و با همکاری استانداری‌های سراسر کشور، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط برگزار شده است که در آن برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی‌های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت‌ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان اجرایی می‌شود.

برگزاری جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان، معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه‌ها و رفع موانع تولید در روستاها از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

تولیدکنندگان روستایی و عشایری از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و ساعت ۱۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در مصلای تهران میزبان مراجعه کنندگان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار