tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران در چندین نوبت گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی از این شرکت حمایت می‌کنند تا با تکیه بر توان داخلی و متخصصان جوان به فعالیت در مسیر توسعه صنعت نفت ادامه دهد.
به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دکل ۲۷ فتح شرکت ملی حفاری ایران در استان با تاکید بر انجام تمام فرآیند حفاری مخازن نفتی توسط این شرکت اظهار کرد: دولت همواره پشتیبان فعالان این صنعت است و حفاری چاه‌های نفت باید توسط نیروهای کاربلد ایرانی انجام شود.

وی گفت: جوانان این مرز و بوم توانایی های زیادی در بخش های مختلف دارند و شرکت ملی حفاری یکی از زمینه های افتخار آفرینی نظام جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و تکنولوژی است.


استاندار خوزستان باین کرد: در اوایل پیروزی انقلاب کشورهایی همچون آمریکا با خارج کردن نیروی خود از ایران فکر می‌کردند که نیروی‌های داخلی نمی‌توانند در این صنعت موفق شوند اما شاهد هستیم که جوانان ایرانی با تکنولوژی های به‌روز در این صنعت به فعالیت ادامه می دهند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران۷۰ دکل فعال دارد افزود: اقدامات بسیار خوبی در خصوص چاه های توسعه ای و اکتشافی به منظورافزایش تولید از سوی شرکت ملی حفاری در حال انجام است.

وی تاکید کرد: کارکنان و فعالان در این صنعت به حرف های تبلیغاتی و سیاسی اهمیت ندهند و کار خود را به با همه توان ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، پیش از این علی کرانی رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از روند خصوصی‌سازی شرکت ملی حفاری ایران که از دولت قبل شروع شده است، گفت: پافشاری سازمان خصوصی سازی کشور برای واگذاری این شرکت زمینه خود تحریمی صنعت نفت را فراهم می کند.

همچنین سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توقف کامل خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران از سوی مجمع نمایندگان مردم خوزستان در حال پیگیری است گفت: این شرکت مولد انقلاب اسلامی است که نباید اجازه داد با خصوصی سازی آن، پشتوانه صنعت نفت تضعیف شود.

گفتنی است، ساخت تمامی قطعات یدکی شیر اطمینان، پوسته بالابر هیدرولیک ، نشت بند بونت ، اتصال هرزگرد ،، سیلیپس پنج، شفت اصلی تاپ درایو وارکو، مجموعه فراورش نفت (mot) از دیگر دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران در طول فعالیت دولت سیزدهم محسوب می شوند.

از مجموع چاه های حفر شده در پارسال، ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده که از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت های کارفرما قرار گرفت.

متراژ حفاری چاه های نفت و گاز سال گذشته این شرکت بیش از ۶۷ هزار متر بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار