tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به دغدغه دولت سیزدهم مبنی بر حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی گفت: هدفگذاری شده تا پایان امسال ۱۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان به چرخه تولید برگردند.

حمیدرضا فلاح با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای احیای واحدهای صنعتی راکد در استان بیان کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه صنعت وجود واحدهای راکد است.

وی افزود: ۴۰۰ واحد صنعتی و ۳۰۰ واحد کشاورزی راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه هفته گذشته در سفر به خوزستان یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را احیای واحدهای راکد دانست که موجب اشتغالزایی گسترده ‌ای در کشور خواهد شد.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: یکی از مکانیزم‌ها برای راه‌اندازی واحدهای راکد تامین اعتبار مالی از طریق تبصره ۱۸ است.

تخصیص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی راکد خوزستان

وی ادامه داد: در شورای برنامه ریزی استان مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد استان از محل تبصره ۱۸ تخصیص یافته است.

فلاح با اشاره به اینکه تمامی واحدهای راکد قابل برگشت به تولید نیستند و باید دارای شاخصه‌های اقتصادی و سودآوری باشند، تاکید کرد: در این راستا واحدهایی که ظرفیت راه اندازی مجدد دارند در اولویت هستند.

مدیر کل صمت خوزستان افزود: در کنار تخصیص این اعتبار، از مکانیزم‌های تامین مالی دیگر نیز برای راه اندازی این واحدها در نظر گرفته خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه مشکلات واحدهای راکد در استان احصا شده است، بیان کرد: همه واحدها درگیر مشکل مالی نیستند و مسائل غیرمالی دیگری مثل مسائل حقوقی نیز مانع فعالیت آن‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد.

طبق گفته معاون اقتصادی استاندار خوزستان نرخ بیکاری استان ۱۲.۶ درصد است که با احیای واحدهای راکد و توسعه صنایع پایین دستی با صرف هزینه کمتر می‌توان نرخ بیکاری استان را کاهش داد.






<div id="div_eRasanehTrustseal_83126"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(83126, true);</script>


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار