tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
صنایع کوچک و افزایش تولید از مقوله های بسیار مهمی است که دولت به آن توجه ویژه ای دارد و با جدیت مشکلات آنان را دنبال می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان،استاندار خوزستان در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران با بیان مطلب فوق ضمن تبریک 21 مرداد روز صنایع کوچک گفت: مسیر ما در حمایت از تولید و اشتغال کاملا مشخص است و این مسیر با جدیت ادامه خواهد داشتو با تمام توان به تولیدکنندگانکمک خواهد شد.

دکتر حسینی محراب بابیان اینکه درب دفتر استاندار برای تولیدکنندگان و صنعتگران همیشه باز خواهد بود افزود: برای تولیدکنندگان هر موضوع و مشکل مهمی وجود داشته باشد با همفکری و تعامل مدیران بخش های مختلف دستگاه های خدمات رسان برای مرتفع کردن و پیش برد کارها در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در استان خوزستان نباید موضوعی روی زمین بماند و باید با هم فکری و تعامل بیشتر برای موضوعاتی که به صنعتکران مربوط می شود راه حل پیدا شود، مگر اینکه این موضوع در وزارت خانه ها باید پیگیری شود.

وی گفت:باید این تفاهم وجود داشته باشد که همه کارها و مشکلات در استان راه حلی دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه استفاده از سامانه ی پنجره واحد تاثر بسیاریی بر تسریع در صدور مجوزات دارد تاکید کرد: وقتی در سطح وزارت خانه دستوری ابلاغ می شود و در استان های دیگر اجرا و اعمال شده است و در خوزستان اجرایی نشده حتما با این موضوع برخورد خواهد شد.

بر اساس این گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداریهدف از برگزاری این جلسه را دیدار چهره به چهره تولید کنندگان و سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی با مدیران دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: این جلسه به مناسبت 21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شده است و این روز را به شما تبریک عرض می نماییم.

دکتر راضی جلالی افزود: امیدواری وجود دارد با توسعه فعالیت های صنایع کوچک که نقش مهمی را در بحث ایجاد اشتغال در استان و کشور ایفا میکنند چالش های این بخش با همفکری و هم اندیشی مرتفع شوند.

وی تاکید کرد: زمانی مشکل اشتغال در استان مرتفع خواهد شد که به مجموعه های پایین دستی به ویژه صنایع کوچک نگاه ویژهای وجود داشته باشد.

مدیر کل صمت نیز ضمن تبریک روز 21 مرداد ماه به همه ی تولیدکنندگان و صنعتگران به یکی از مشکلات استان در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارتباط صنایع بزرگ با صنایع کوچک در استان خوزستان مغفول مانده است.

مهندس فلاح با بیان اینکه صنایع بزرگ هزینه بر هستند و اشتغال کمتری دارند به کم هزینه بودن راه اندازی صنایع کوچک و اشتغال زایی بیشتر آن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تمرکز دولت محترم در استان بر حمایت از صنایع کوچک است و این توجه ویژه در بدنه دولت موجب شد در سال گذشته بخش عمده ای از اشتغال را صنایع کوچک به خود اختصاص دهند.

وی یادآور شد: احیا واحدهای راکد، خارج کردن برخی واحدهای تولیدی از تملک بانک ها، اعطای تسهیلات از موضوعات مهمی هستند که باید به جد دنبال شوند.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با تبریک روز صنایع کوچک به همه فعالان صنعتی و قدر دانی از زحمات گرانسنگ آنان به خدماتی که مجموعه شرکت شهرک های صنعتی به فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران صنعتی ارائه میدهد اشاره کرد و گفت: خدماتی که شرکت شهرک ها ارائه می دهد به شدت متاثر از خدماتی است که سایر دستگاههای اجرایی ارائه میدهند.

مهندس مهدی پور افزود: به عنوان نمونه ایجاد یک شهرک صنعتی از همان ابتدا بحث مالکیت اراضی،محیط زیست، استعلام های 24 گانه، سندهای مالکیت، تامین آب، برق، گاز و مخابرات و بعد از آن جذب سرمایه گذار و حمایت از واحدهای تولیدی همه ارتباط مستقیم با دستگاه هایی دارند که باید به شرکتشهرک ها خدمات ارائه دهند، هر چه در پروسه ی خدمات دهی آنان تسریع صورت گیرد اشتیاق به راه اندازی واحدهای تولیدی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه ی تولید و شهرک های صنعتی استان نیازمند نگاه ویژه ی دستگاههای خدمات رسان است اظهار داشت: جا دارد از استاندار محترم و معاون اقتصادی که توجه ویژهای به حوزه ی تولید و صنایع کوچک دارند تشکر و قدردانی شود و نوع نگاه آنان مطمنا منشا خیر و برکت برای استان خواهد شد.

این گزارش می افزاید مدیر عامل شرکت کلرسازی کیمیا به ضرورت تامین برق پایدار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نوسات برق در شهرک صنعتی شماره ی 2 شوشتر است که امر تولید را با مشکل مواجه ساخته است.

مهندس قلی زاده تاکید کرد: متاسفانه قطع شدن و نوسانات برق آسیب های جدی به دستگاه ها و فرآیند تولید وارد می سازد که سر شکن هزینه ی تولید را بالا می برد.

مدیر عامل شرکت کارتن محمد با اظهار گله مندی از بانک های استان گفت: یکی از ضروری ترین مشکلات واحدهای تولیدی تامین منابع مالی برای تهیه ی مواد اولیه در زمان نوسانات بازار است.

مهندس محمد پویه اضافه کرد: طولانی بودن اخذ تسهیلات بانکی در مواقعی که ضرورت دارد مواد اولیه تهیه شود موجب می شود در نوسانات بازار قدرت رقابت تولیدکنندگان را کاهش دهد اما اگر فرآیند دریافت تسهیلات کوتاه شود امکان افزایش تولید نیز فراهم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره 2 دزفول با اشاره به دغدغه های تولیدکنندگان و صنعتگران گفت: تامین آب، برق، گاز و مخابرات جزو ابتدایی ترین مسائل است که نباید از بابت آنان دغدغه ایی وجود نداشته باشد در حالیکه هر ساله تولیدکنندگان در فصل گرما با نوسانات برق و کمبود آب مواجه خواهند شد و هنوز چاره ایی اندیشه نشده است.

شعبان پور افزود: نوسانات برق و کمبود آب تولیدکنندگان، سر شکن هزینه های تولید آنان را بالا می برد به همین دلیل تقاضا می شود برای پایداری برق و آب چاره ایی اندیشیده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار