tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
حاجتی:
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، مزدوران داخلی آن‌ها و سازشکارها و انسان‌های سهل‌انگار و ساده‌اندیش که می‌گویند امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد و مذاکره کرد که از این سخن آن‌ها استغفار می‌طلبم، بدانند این ملت به حسین فاطمه(ع) تأسی کرده است و این حرف آخر ماست که "هیهات من الذله"، گفت: به بعضی سیاست‌بازان و نه سیاست‌مداران می‌گویم که امروز برای ملت ایران صدایی منفورتر از آن صدا که بخواهد چاه را راه بنماید و صدای رهبرمان را کمرنگ کند، نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز با توصیه زنان و مردان مؤمن به تقوا، اظهار کرد: زنان و مردان مؤمن تقوا پیشه کنید و خدا ترس باشید و خداوند را بر خود ناظر بدانید که اگر کسی به این مرحله برسد و خدابین شود و هر سخنی را بر زبان نیاورد، هر جایی نرود و هر رفتاری از او صادر نشود، یک انسان باتقوا است.

وی در ادامه به این آیه قرآن اشاره کرد که "ای مردم به توصیه‌های رسول ایمان بیاورید" و افزود: خداوند در آیه 28 حدید می‌فرماید "يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ" به این معنا که اگر کسی به خاطر خداوند از گناه دوری کند، خداوند حظ وافری از رحمتش را بر او نازل خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر کسی به خاطر خداوند، زیرمیزی، رومیزی و پول رشوه دریافت نکند، خداوند آن را برای او جبران می‌کند و اگر عصبانیت خود را به‌خاطر رضای خداوند فرو خورد، خداوند عوض آن را به او عطا خواهد کرد. در برخی منابع  و مصادر ما آمده است که منظور از "کفلین" در این آیه حسن و حسین(ع) است یعنی اگر انسانی با تقوا باشید، خداوند به شما نور حسن و حسین(ع) را عطا می‌کند.

حاجتی با اشاره ادامه آیه که "وَيَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ"، خاطرنشان کرد: خداوند نوری به آن شخص می‌دهد که پیش راهش روشن باشد و در مسیر جاده و راه و نه به سوی چاه حرکت کند؛ به عبارت دیگر این فرد می‌تواند راه را از چاه و دوست را از دشمن تشخیص دهد و همه این‌ها ثمره تقوا است.

وی تأکید کرد: کسی که می‌تواند گناه کند اما به خاطر خداوند از گناه اجتناب می‌کند، خداوند قدرتی به او عطا می‌کند که راه را از چاه، دوست را از دشمن و سره را از ناسره تشخص دهد. خداوند انسان‌های باتقوا را می‌آمرزد. تقوا کلید نجات، رمز تعالی معنوی و کلید توسعه مادی و الهی است. پس باید باتقوا باشیم که خداوند انسان با تقوا را هم روی زمین و هم در ارتفاع مقام و رفعت می‌بخشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که ای مردم نگاه کنید که برای فردای خود چه ذخیره کرده‌اید و برای آن دنیا چه از پیش می‌فرستید، تصریح کرد: گاهی از هم می‌پرسیم که چند سال داریم بلکه باید بپرسیم چند سال نداریم؛ این‌که 35، 50 یا 60 سال داشته باشیم، یعنی این سال‌ها از کف رفته است و در واقع کسی برنده و پیروز است که این سال‌ها و مدت زمان عمر رفته را صرف عمل صالح کرده باشد.

حاجتی با اشاره به آیات سوره عصر که "إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ"، خاطرنشان کرد: هر آنچه که در این سال‌های رفته، انجام دادیم از کف ما رفته است؛ اینجا خانه نیست که مسافرخانه است و وقتی انسان به آن دنیای ابدی برود هر چه را انجام داده از خوب و بد در مقابل چشم خود حاضر و ظاهر می‌بیند.

وی با بیان این بیت شعر که "آن سخنان چو مار کژدمت/ مار کژدم می‌شود گیرد دمت"، افزود: وقتی انسان کسی را تحقیر یا از شخصی غیبت می‌کند و چون مار کژدم به او نیش می‌زند، برای او لذتی دارد اما آن هنگام که در دنیای دیگر یک چهره کریه را در مقابل خود مشاهده می‌کند و از او می‌پرسد تو که هستی؟ پاسخ می‌شنود که من غیبت‌های تو هستم و از سوی دیگر آن چهره نورانی می‌گوید من نمازها، روزه‌ها، حج‌ها و ... تو هستم.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این‌که این عالم به ما می‌گوید که دقت کنید و ره‌توشه‌ای برای خود جمع کنید که اینجا خانه نیست، ادامه داد: بعضی افراد از این‌که از مرگ صحبت کنیم بدشان می‌آید و می‌گویند که صحبت نکنیم اما مرگ شتری است که در خانه هر کسی می‌نشیند بنابراین باید به فکر بود و ره‌توشه جمع کرد.

حاجتی با اشاره به این‌که صاحب مجمع‌البیان در جلد 7 و 8 تفسیر آن در صفحه 336 ماجرای عجیبی را نقل می‌کند، بیان داشت: وقتی پیرامون زندگی مورچگان صحبت می‌کند، می‌گوید که مورچه‌ها در لانه خود دانه گندم را دو نیم کرده و ذخیره می‌کنند اما دانه خربزه را چهار نیم می‌کنند؛ دانشمندان اکنون متوجه شده‌اند که این رفتار مورچه‌ها کار درستی است.

وی اظهارداشت: گندم وقتی دو نیم شود، در صورت رسیدن رطوبت به آن نیز دیگر سبز نمی‌شود ولی دانه خربزه اگر دو نیم شود باز هم می‌تواند جوانه بزند و سبز شود و لانه مورچه را خراب کند؛ این ماجرا بسیار عبرت انگیز است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: این همان مورچه‌ای است که در قرآن از او نقل شده که وقتی سپاهیان حضرت سلیمان در حال عبور از محل آن‌ها بودند می‌گوید "به داخل لانه هایتان بروید که سلیمان و لشکریانش متوجه شما نیستند و ممکن است شما را زیر دست و پا له کنند."

حاجتی افزود: این حد از شعور در میان مورچگان حاوی نکات بسیار عجیبی است؛ حیف و صد حیف که تسلط مفاهیم غربی بر اذهان، برخی افراد را از تفکر در این حکمت‌ها و علوم باز داشته است و باید گاه به این افراد گفت که آیا می‌دانید که علم بیونیک اکنون مشخص کرده است که زنبور عسل در مسیرهای مشخصی رفت و آمد می‌کند حال آن‌که هزار و 400 سال پیش خداوند در قرآن کریم فرمود "ای زنبور در مسیرهایی که خدا برای تو تعیین کرده است رفت و آمد کن." گاه باید این نکات را متذکر شد که آن لایه غبار از روی باورهای دینی این افراد برداشته شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که ای مردم برای دنیای دیگر خود ره‌توشه جمع کنید، تصریح کرد: ره‌توشه آن پول‌هایی نیست که جمع می‌شود اما خمس آن پرداخت نمی‌‌شود یا آن گندمی که انبار می‌شود اما ذکات آن داده نمی‌شود و فرد را خانه خراب می‌کند حال آن‌که مورچه هم می‌داند باید توشه‌اش را چهار نیم کند تا خانه‌اش خراب نشود.

حاجتی خاطرنشان کرد: اگر با تقوا باشید عاقبت به خیر هستید؛ دستتان به دامن خدا می‌رسد و سعادتمند می‌شوید؛ گاهی لایه‌ای روی قلب آدمی را می‌گیرد و حالتی از کسالت روحی و معنوی به انسان دست می‌دهد؛ در این حال اگر اخبار و روایت‌ها را بشنود نشاط معنوی پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌‌که در روایت آمده است که سه طایفه هستند که خداوند نه تنها بلا را از آن‌ها دفع می‌کند و آن‌ها را در بهشت جای می‌دهد بلکه آن‌ها را سپر بلای دیگران قرار می‌دهد، افزود: این‌ها انسان‌های باتقوا هستند؛ مادران و پدران باید بیش از پیش قدر فرزندان باتقوای خود را بدانند و فرزندانشان را به تقوا، عبادت، روزه‌داری، نماز خواندن و تقوامداری توصیه کنند که این‌ها سپر بلای جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: طایفه اول که خداوند به واسطه آن‌ها بلا را از جامعه رفع می‌کند پیرمردها و پیرزن‌هایی هستند که در سن 60، 70 سالگی هنوز ذکر "یا الله" بر زبانشان جاری است. دوم جوانی که در دوره جوانی به شهوت پشت می‌کند، چشمان خود را کنترل می‌کند و نه دیگران را به گناه بیندازد و نه خود گناه کند؛ در این باره امام صادق(ع) می‌فرماید "هیچ کس هیچ ریسمان معنوی را چنگ نزد که به اهمیت ریسمان کنترل چشم باشد و هیچ کس چشم خود را از محارم الهی نمی‌پوشاند مگر این‌که خداوند چشم قلبش را به مشاهده جلال و عظمت الهی باز می‌کند."

حاجتی با بازخوانی بخشی از وصیت‌نامه شهید غلامحسین زرگر طالبی که در سن 16 سالگی به شهادت رسید، گفت: این شهید در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد که مرا شبانه تشییع کنید و در قبر بگذارید؛ این‌ جوانان شهید امامزاده‌های عشق و معرفت هستند که عظمت الهی را دیده بودند و چشم و گوش خود را کنترل می‌کردند؛ حیف که از این زندگان غافل می‌شویم.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به این روایت که دو خصلت در بعضی افراد امت پیامبر وجود دارد که خداوند به این افراد بالی برای پرواز به سوی بهشت می‌دهد، تصریح کرد: این افراد وقتی در خفا قرار می‌گیرند که می‌گویند کسی نیست، تازه می‌گویند که کسی هست؛ تقوا نیز به همین معناست. در روایت دیگری آمده است که "به دیگران رحم کن تا مورد رحم واقع شوی".

حاجتی ادامه داد: همچنین امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که "چیدن میوه در شب ممنوع است". زیرا وقتی در روز میوه‌ها چیده شود چشم‌های منتظر هم می‌توانند کمکی دریافت کنند و خداوند به آن کسی که دست گرسنه‌ای را گرفته و به او هبه‌ای دهد، توفیق عطا می‌کند. این هبه جای دوری نمی‌رود بلکه همین نزدیکی در آن خانه ابدی منتظر شخص می‌ماند.

وی بیان کرد: اسلامی که به رفتن به مسجد، اقامه نماز جمعه، ذکر، روزه و نماز تأکید کرده است، می‌گوید اگر دیدی که این اعمال موجب شد که دستت راحت‌تر به جیبت برود و به یتیم و فقیر و درماندگان بیشتر کمک کردی بدان که عبادات به حال تو مفید بوده است؛ در روایت است که کافر سخی(بخشنده) از مؤمن بخیل به بهشت نزدیک‌تر است.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: همچنین در سوره ماعون خداوند می‌فرماید که آیا می‌خواهید بدانید که انسان بی‌دین چه کسی است و سپس بیان می‌کند که این فرد کسی است که متوجه یتیم نیست؛ تقوا به معنای رعایت این مسایل است.

حاجتی خاطرنشان کرد: تقوا یعنی آن‌که امام تقوا -امام علی (ع)- در حالی‌که در بستر جراحت زهر شمشیر ابن‌ملجم افتاده است، چشم به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دوخته و می‌گوید "الله الله فی‌الایتام". یعنی شما را به خدا که از یتیم غافل نشوید.

وی در خطبه دوم نیز با بیان این‌که ابتدا خود و شما بندگان صالح را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم، گفت: یکی از کارهای دشمن این بود که واژه تقوا، تقوامداری و متدینین را در جامعه سبک کرد و اساسأ کار دشمن این است که اگر خانمی چادری شود، می‌گوید که امل و عقب‌مانده هستی و اگر آقایی اهل محاسن اخلاق از عبادت و عبودیت شود، می‌گوید که عقب مانده‌ای و امروزی نیستی.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این‌که تقوامداری یک نقشه راه است، خاطرنشان کرد: وقتی حضرت حجت(عج) ظهور می‌کند اساسأ نقشه راه ایشان برای ایجاد حکومت جهانی تقوا مداری است.

حاجتی تصریح کرد: وقتی دعای ندبه را می‌خوانیم که توصیه به تقوا می‌کند این تقوا تنها مختص آن پیرمردها نیست که به واسطه آن‌ها خداوند بلا را از جامعه دور می‌کند بلکه برای جوان‌هایی است که امروز به برکت علما مساجد مملو از حضور آن‌ها است؛ در دعای ندبه می‌گوییم "کجایی ای کسی که تمام سخنان و محورهای متشتت و پراکنده را بر محور تقوا گرد هم جمع می‌کنی." نقشه راه حضرت برای تشکیل حکومت جهانی همین  تقوا محوری و تقوا مداری است.

وی افزود: در حکومت جهانی حضرت، وزارتخانه‌ها و سیاستمداران باید بر مدار تقوا حرکت کنند و نظامیان باید بر مبنای تقوا در مقابل دشمن بایستند. امام زمان(عج) که می‌خواهد بر اساس تقوا جامعه‌ای را گرد هم جمع کند قبل از آن، اهل تزویر، ریا و الحاد را سر جای خود می‌نشاند و در این خصوص در دعای ندبه می‌گوییم "کجایی ای امام زمانی(عج) که می‌خواهی تقوا را در جامعه حاکم کنی و قبل از آن اهل تزویر و الحاد را سر جای خود می‌نشانی". امام زمانی(عج) که اهل مبارزه با طاغوت است.

امام جمعه موقت اهواز بابیان این‌که یک جامعه، الهی و باتقوا نمی‌شود مگر آن‌که با اهل عناد، تزویر، نفاق و الحاد اهل مبارزه باشد، گفت: با دست دادن به دشمن و مذاکره نمی‌شود امام زمانی حرکت کرد و ادعای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را داشت.

حاجتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن که می‌فرماید "وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ"، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ما برای هر امتی رسولی فرستادیم که خدا را پرستش کنید و در کنار پرستش باید با طاغوت مبارزه و از طاغوت اجتناب کنید. مگر می‌شود ادعای عبودیت خدا را داشته باشیم ولی دستمان در دست طاغوت باشد.

وی با بیان این‌که بزرگان می‌گویند "چه تفسیر قرآن را مطالعه کنید و چه احوال سیدالشهدا و ائمه را"، افزود: بزرگان دین ما این سخن را از این جهت گفته‌اند که اهل بیت و ائمه قرآن ناطق هستند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا وقتی از مدینه خارج شد، بیان داشت که خدایا ما را از شر ظالمین نجات ده و بعد که حرکت خود را آغاز کرد گفت "من مصلح هستم که به خاطر این‌که با یزید، مروان و ابن زیاد دست ندهم در میدان کربلا به جنگ با آن‌ها می‌روم."

حاجتی ادامه داد: حضرت در روز عاشورا با صدای بلند فریاد زدند برای شما هیچ‌گاه اقرار به ظلم نمی‌کنم و تسلیم شما نمی‌شوم و مثل انسان‌های ذلیل به شما دست نخواهم داد و روزی را نخواهید دید که صاحب این دست با ظالمین دست دهد.

وی اظهارداشت: این بیانات امام تقوا است که باید بر طریق او حرکت کنیم و به همین دلیل امام خمینی(ره) فرمودند که عاشورا یک متینگ سیاسی و محرم یک مناسبت سیاسی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که جنبه سیاسی مجالس سیدالشهدا بالاتر از همه جنبه‌های آن است، خاطرنشان کرد: ایشان که به گریه‌کردن ما نیازی ندارند بلکه برپایی این مجالس به خاطر مسأله سیاسی آن است که ملت را بسیج کنند تا امت و جامعه اسلامی آسیب‌ناپذیر باشد.

حاجتی با اشاره به این‌که رگه‌های انگلیسی و جوانان شیعه انگلیسی دو لبه یک قیچی هستند، گفت: بعضی از این جوانان پول می‌گرفتند تا فقط عکس رهبر را در مجالس و هیأت‌ها نصب نکنند؛ حسین(ع) در این میتینگ سیاسی چه درسی به ما داده است؟ ایشان به ما درس داد که تا زمانی که با طاغوت‌ها مبارزه نکنید به عبادت و عبودیت خداوند نمی‌رسید و این یک واقعیت است.

وی با بیان این‌که اکنون در ایام ماه محرم هستیم، خطاب به جوانان، رویش‌های انقلاب، خانواده شهدا و علما با اشاره به بیانات حدود هفت روز گذشته رهبر انقلاب که فرمودند "امروز تمام کفر در مقابل تمام ایمان صف کشیده است"، تصریح کرد: ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را باور داریم. زمانی که گفتند در پیچ بزرگ تاریخی هستیم و زمانی که شبکه‌های ماهواره‌ای اسرائیلی و صهیونیستی عنوان کردند که خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است ولی با کمال تأسف با محوریت ایران و فرزند حزب‌الله شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: چه زمانی که ایران با آزمایش موشک نقطه‌زن عماد و تصاویری از شهرک موشکی خود آمریکایی‌ها و اوباما را تحقیر کرد و چه زمانی که گفتند نفوذ آن‌ها در منطقه غرب آسیا به واسطه ایران در حال نابودی است و در زمانی که نیکسون روباه مکار سیاست خارجی آمریکای جهانخوار چند روز پیش اعلام می‌کند بزرگترین خطری که امریکا با آن مواجه است، ایران است.

حاجتی بیان داشت: در این زمان که رهبر انقلاب 12 آبان بیان می‌کنند "حواستان را جمع کنید؛ تنها صدای ضد استکباری که در جهان به گوش می‌رسد، صدای ملت ایران است. نگذارید این صدا خاموش شود." در این زمان و در ایام محرم باید چه درسی از امام حسین(ع) بگیریم، درس "هیهات من‌الذله".

وی با تأکید بر این‌که باید چه درسی را از سیاست بیاموزیم، افزود: در منبرهایی که صد بار حسین(ع) را به مسلخ می‌بریم و روضه علی‌اکبر(ع) را می‌خوانیم، مدیون هستیم که اگر از علی‌اصغر و علی‌اکبر(ع) صحبت کنیم اما از رشادت جوانانی که به علی‌اکبر(ع) اقتدا کردند و چراغ راه علی‌اکبر و علی‌اصغر(ع) را در این عصر زنده کردند، یاد نکنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که شهید نادر حمید در حالی‌که فرزندش 20 روزه بود، به شهادت رسید افزود: جسد بعضی شهدا هنوز در شامات و سوریه است؛ کجایند هادی کجباف، جاسم نوری، سید مهدی موسوی، فرشاد حسونی‌زاده، حاج حمید مختاربند؟ کجایند این شهیدان خدایی که به حسین(ع) اقتدا و ثابت کردند درس درست را از مکتب حسین(ع)، عاشورا و محرم آموخته‌اند.

حاجتی اظهار کرد: به راستی در این زمان و امروز ما چه درسی از حسین (ع) می‌گیریم؟ همان حسین(ع) که به او پیام دادند تسلیم شود و برای علمدارش امان‌نامه فرستادند اما حضرت با صدای بلند فرمودند "هیهات من‌الذله".

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) در روز عاشورا فریاد زد "هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ که آیا کسی نیست که از حرم رسول خدا(ص) دفاع کند؟!"، افزود: این شهدا پاسخ امام حسین(ع) را دادند؛ جوابی که در این زمان هم جاری است و همه با هم فریاد زدند "لبیک یا حسین(ع)".

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: به بعضی سیاست‌بازان و نه سیاست‌مداران می‌گویم که امروز برای ملت ایران صدایی منفورتر از آن صدا که بخواهد چاه را راه بنماید و صدای رهبرمان را کمرنگ کند، نیست.

حاجتی با نقل خاطره‌ای از حضور بر بالین یک رزمنده مجروح لبنانی ادامه داد: وقتی بر بالین این مجروح درباره ملاقات با امام خامنه‌ای سخن می‌گفتیم با صدای بلندی فریاد زد "لبیک یا زینب. والله که دوباره زینب به اسیری نمی‌رود زیرا ما شاگردان مکتب حسین(ع) هستیم." در لبنان با صدای بلند فریاد می‌زدند که "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین(ع) است".

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با اعضای هیأت دولت که حاوی نکات بسیار مهمی بود، تصریح کرد: حضرت آقا در دیدارهای خود حدود هشت مرتبه درباره نفوذ تذکر و هشدار دادند؛ حال سؤال این است که نفوذی‌ها چه کسانی هستند. همان‌ها که سیزده آبان را سانسور می‌کنند و می‌گویند دیگر "مرگ بر آمریکا" نگویید بلکه بخوابید تا دشمن در تاریکی شما را بگیرد و خفه کند. حال آن‌که امام علی(ع) می‌فرمایند "اگر بخوابید دشمن شما نمی‌خوابد".

امام جمعه موقت اهواز افزود: نفوذی‌ها همان کسانی هستند که می‌گویند به فکر مبارزه با استکبار نباشید. اکنون موقع مذاکره، دست‌دادن و لبخندزدن با اوباما است؛ آن‌هایی که حتی خبر سیزده آبان را سانسور می‌کنند که بسیار راحت می‌توان این افراد را شناخت.

حاجتی با تأکید بر اهمیت بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، ادامه داد: امام خامنه‌ای در این دیدار خطاب به دولتمردان بیان می‌کنند که "رودربایستی نکنید؛ مواضع انقلابی و مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنید؛ خجالت نکشید؛ ترس نداشته باشید و هشیار باشید."

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند "مرگ بر آمریکا منطق عقلانی دارد؛" پس ای عقلا، این را با صدای رسا باید بر زبان جاری کرد که امروز بر خلاف آنچه نفوذی‌ها، انسان‌های سهل‌اندیش و ساده‌انگار در ذهن خود می‌پندارند، ملت ایران تسلیم نمی‌شود و از امام حسین(ع) این درس را آموخته است که در مقابل طاغوت‌ها بایستد و مرتب شعار "مرگ بر آمریکا" را سر دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که امروز دیگر نگران سوسنگرد و سقوط خرمشهر نیستیم، خاطرنشان کرد: امروز جبهه نبرد به لطف همین "مرگ بر امریکا" گفتن‌ها، مقاومت ملت و درسی که از حسین‌(ع) گرفته‌اند، به شمال و جنوب مرکز فساد و فتنه در جهان اسلام یعنی حکومت آل سعود رسیده است.

حاجتی با اشاره به این‌که امروز جوانان بسیجی عشایر عرب عراق با پیشانی‌بند "یا حسین(ع) و یا زهرا(س)" لبخند زنان و در فاصله پنج متری با داعشی‌ها با آن‌ها می‌جنگند، اظهارداشت: همین جوانان اهواز و فرزندان خوزستان دیروز شاهراه بزرگ و بسیارحساس حیاتی حلب را آزاد کردند چون امروز این شعار در سراسر وجود شما ریشه دوانده است که "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست."

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و مزدوران داخلی آن‌ها و سازشکارها و انسان‌های سهل‌انگار و ساده‌اندیش که می‌گویند امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد و مذاکره کرد - که از گفته آن‌ها استغفار می‌طلبم- بدانند این ملت به حسین فاطمه(ع) و عباس علی(ع) تأسی و اقتدا کرده است و این حرف آخر ماست که "هیهات من‌الذله".

امام جمعه موقت اهواز همچنین در پایان ایام شهادت امام چهارم شیعیان، فقدان پدر سردار رشید اسلام حاج صادق آهنگران و شهادت شهیدان ممبینی، حسونی‌زاده، اصغری و جبار عراقی را تسلیت گفت و از خداوند متعال خواست که بر درجاتشان بیفزاید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار