tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
بودجه سال ۱۴۰۰بافراز ‌و فرودهایی بین دولت ‌و مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید لازم است به چند نکته راهبردی در این خصوص بپردازیم:

۱-این بودجه با شاکله پیشنهادی دولت به تصویب رسید در صورتی که رئیس محترم مجلس ونمایندگان درابتدا انتقادات جدی داشتند ولی‌درنهایت عقب نشینی کردند.
۲-روح کلی بودجه مشوش ‌وفاقد حرکت جوهری مشخص می باشد.این بودجه برای اداره کشور می باشد نه پیشرفت ونه حتی حل معضلات اساسی اقتصاد کشور
۳-اقتصادایران یک اقتصاد از هم پاشیده است و آمریکای جنایتکارباسلطه دلارخود تا اعماق اقتصاد ما نفوذ کرده وریال که پول ملی ماست فاقد اعتباراست. ریال ایران درمقابل دلار اسیر است. تکلیف اسیر این است که اطاعت کند هرگاه دلار افزایش پیدا کند ریال به همان نسبت کاهش پیدا می کند بنا بر این همه چیز در کشور دچارافزایش قیمت کاذب می شودامروزارزش پول ملی عراق وافغانستان وسوریه از پول ملی ما بیشتر وبا ثبات تر می باشد در صورتیکه در این کشورها تولید قابل توجهی وجود ندارد انتظار ما ازمجلس این بود که بگوید در پایان سال۱۴۰۰تکلیف ریال ایران چه می شود. این موضوع با زیرکی تمام کنار گذاشته شده است چه کسانی از این عمارت پوشالی دلار سود می برد که مورد تعرض قرار نمی گیرد
۴-یک نگاه راهبردی دیگر موضوع اشتغال جوانان است که باید دراین قانون یک آمار از بیکاران تحصیل کرده که عمر آنها تلف شده ارائه ودرپایان سال۱۴۰۰معلوم گرددچه تعدادی مشغول بکار می شوند.
قانون بودجه باید۳پیوست شفاف می داشت:
۱-ارزش پول ملی۲-اشتغال جوانان ۳-ازدواج جوانان که اثری از آنها وجود ندارد،مجلس با افزایش وام ازدواج فکر می کند شق القمر کرده در صور تیکه این مبلغ مشکل حتی مسکن را حل نمی کند امیدوارم مردم هوشیار وغیور ایران در اینده نزدیک رئیس جمهوری انتخاب کنند که مشکلات اقتصادی کشور که در راس آنها ارزش پول ملی واشتغال ‌ازدواج جوانان می باشد راحل کند قانون بودجه سال۱۴۰۰تماما اداره وضع موجود کشور است وهیچ پیشرفت قابل توجهی در کشور حاصل نمی شود ‌ومتاسفانه انتهای سال ۱۴۰۰بازهم شاهدافزایش قیمت ریالی دلار و کاهش ارزش پول ملی وبه حاشیه رفتن اشتغال وازدواج جوانان خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار